4 oktober 2009

Presentation Myamia


Hej! Jag heter Maria och kallar mig Myamia på nätet, men oftast blir det bara kort och gott Mya. Jag är 28 år (-81) och lever tillsammans med min blivande man Daniel i Trollhättan. På dagarna studerar jag på högskolan för jag har bestämt att jag ska bli lärare när jag blir stor.
Det var julen 2005 som allting började, då gjorde jag för första gången mina alldeles egna julkort. Min första layout scrappade jag sommaren 2006, då gjorde jag ett album till mina morföräldrar som firade 50-årig bröllopsdag.

Jag är en pysslig själ och älskar att få syssla med något kreativt. Att bevara minnen för framtiden och att dokumentera mina tankar och känslor är också en stor del av mig. Dessa två delar tillsammans är en perfekt kombination. Att scrappa skänker mig mycket glädje på olika sätt, samt att det är stressfritt och jag har fått lära känna så många härliga människor genom denna hobby. Men framför allt är det ju så förbaskat ROLIGT att scrappa!

När jag scrappar så älskar jag att använda mig av mycket färg samtidigt som jag ibland skapar mer dova layouter. Om jag skulle försöka beskriva min scrapstil med ett par ord blir det nog: clean & simpel med lekfulla detaljer tillsammans med härliga färger. Jag älskar att kladda med färg och att riva i papper. Det finns ju egentligen ingenting som är fel, man provar sig fram och tillslut är man nöjd.... eller så blir man inte nöjd... då är det bara att börja om från början igen!!!

Det är en stor ära att få vara kreativitös åt Papermaze. Butikens sortiment inspirerar mig med alla härliga färger och spännande material. Netha och Paula har en underbar känsla för att ta in ”det lilla extra” till butiken, kika runt bland dekorationer och övriga varor så kommer ni förstå hur jag menar.

Vill du se mer av mig så får du gärna besöka min blogg: www.Myamias.blogspot.com. Här ser ni några layouter som är skapade med material från butiken.