18 december 2010

Lucka 18

Här har det snöat hela dagen! Härligt, jag gillar snö men bara om det får fortsätta vara vitt och inte blir sådär gråslabbigt som det gärna blir i stan!

Och för att fortsätta på snövägen har jag gjort en tutorial med snökänsla, dock inte lika kallt.
Snabb och enkel är den!

Detta är det enda du behöver samt en värmepistol. Jag har använt vanlig akrylfärg, Lumiere akrylfärg som är lite mer skimrande, snow maker och en gammalt kort. Det räcker med en färg men jag ville ha lite mer djup.


Kreditkort eller liknande (mer fördel gamla utgångna!) är utmärkta redskap. Häll på lite färg och kleta ut det med kortet. Det blir ganska tunt så jag brukar ta flera lager. Ta bara lite åt gången, det går inte åt så mycket. Jag tar alltid för mycket färg!


För den otåliga (läs undertecknad) kan man snabba upp torkningen med värmepistolen men det går snabbt. Här tar jag på ytterligare lager men nu med Lumierefärgen.

Jag har en snow maker penna som jag duttade och skvätte med på pappret. Sedan värmde jag direkt med värmepistolen. Voilá, snö!

Närbild på strukturen.

Och här är det färdiga kortet. Jag har stämplat tomtemor Rut på ark, färglagt, fäst dubbelhäftande tejp direkt på motivet och hällt minipärlor på. Texten på tagen är definition jultomte.

Närbild på strukturen och pärlor som jag har virat på ståltråd.