16 december 2010

Lucka 16

I dagens lucka hittar ni en så kallad teljuslåda. Jag har sett liknande på olika ställen, men när jag hittade den här beskrivningen  blev jag riktigt sugen på att testa och så här ser mitt första försök ut.


Jag har stämplat God Jul & Gott Nytt År direkt på asken med min svarta versafindyna och sedan embossat med ett clearpulver. Tomte o barn har jag stämplat med samma dyna på en bit kraft cardstock och embossat med ett clearpulver med glitter i.

Den röda bakgrunden är gjorde med distressdynan fired brick som jag arbetat in med en ink blending tool. Kanterna är embossade med clearpulver som jag inte låtit smälta ordentligt så det ser ut som små vattendroppar.

När man öppnar upp så ser asken ut så här. De två olika facken har jag fyllt med 3 värmeljus med vaniljdoft, 3 vanilj te påsar och en liten tändsticksask. Jag har valt att inte dekorera insidan än. Vill man kan man skriva sin julhälsning här eller så kan man göra en ficka och stoppa i ett presentkort eller något annat man vill ge bort.

Jag har använt samma teknik till tändsticksasken som på det röda bakgrundspapperet. Texten Let there be light är stämplad och embossad med clearpulver. Det var väldigt svårt att fota så att det blir bra.

Avslutningsvis visar jag en bild på hur asken ser ut när jag knutit upp rosetten.


Jag önskar er alla en riktigt härlig 16:e december och glöm inte att lämna en liten kommentar innan du surfar vidare.