11 november 2010

Lussebullar

Äntligen vräker snön ner här längs mellersta norrlands kust. Vi verkar alltid få snö sist - Ni i södern har väl redan halat fram spaden för ett bra tag sedan. När snön kommer får jag alltid julkänslor och idag har jag knåpat ihop en layout med en av julens absoluta höjdpunkter för min del - Lussebullarna!

I Papermaze sortiment finns en underbar stämpel med Lussebullerecept och den har jag använt för att stämpla på bakgrundspapperet på min layout. En enkel men effektfullt sätt att göra ett eget mönsterpapper av vit eller färgad cardstock.


Kortet har jag monterat på en bit chipboard från Jenni Bowlin. Har också använt mig av band i olika färger, knappar och blingstenar jag klippt från en gammal tröja. Till titeln har jag använt flera olika typsnitt för att få lite extra liv i layouten.

Tack Kristin för lånet av kortet!