27 maj 2010

kram

Jag fortsätter på den inslagna banan, att göra kort utan stämplar! Det är faktiskt riktigt roligt  som omväxling. Till det här kortet använde jag mig av en favoritvikning som jag tror kallas för joyfold. Ett kort som blir svårt att ta bra foton på, men jag hoppas att ni kan se hur det är gjort.

Pappersbältet som håller ihop kortet har jag tänkt att dekorera när jag vet vem som ska få kortet. Det skulle kanske passa med en stämplad text eller namnet på personen som skall få kortet. Annars kan det bli fint med blommor, pearls, pins, charms eller något fint band. Det finns massor av dekorationer för olika smaker i shoppen!

 

Det syns tyvärr dåligt på bilden hur härligt bokstäverna och ramen inuti kortet glittrar, ni får ta på er blingglasögonen.

Materiallista:
Glitter cardstock stickers (kram och ramen inuti kortet)