9 december 2009

Teljuskort





Jag har länge velat prova att göra ett sådant här så kallat teljuskort och nu äntligen kom jag igång. Kommer inte ihåg var jag hittade beskrivningen, men om ni söker på teljuskort/tealightcard så hittar ni säkert en beskrivning ni också.



Jag använde mig av ett kraft papper och stämplade med distressdynor som jag sedan embossade med clearpulver. På bilden ovan ser ni lite hur fint det blänker.



Jag valde att stoppa i 4 juldoftande värmeljus för att det ska dofta riktigt gott och jag använde en färdig tag som jag dekorerade och stoppade i. Funderade på att göra någon liten anordning för att fästa en tändsticksask också, men tyckte inte att det blev så snyggt så tändsticksasken får vara lös vid sidan om.

Tagen är instoppad i en liten ficka och där kan man stoppa i lite olika saker. Varför inte ett presentkort, en chokladbit, några tepåsar eller något annat som passar för mottagaren?

Materiallista: