12 juli 2009

Annikas stora utmaning

Mitt DT-paket var denna gång en stor utmaning för mig, det gick nämligen i dekorationernas tecken. Jag är oftast väldigt bra på att hålla mina alster enkla och stilrena. Paula och netha är mycket väl medvetna om detta och jag förstår att de haft väldigt roligt när de plockat ihop mitt paket. Jag tackar inte nej till en utmaning och än så länge är jag faktiskt nöjd med mina dekorerade alster!

Jag har gjort ett kort med en halv framsida. Jag tyckte att det röda papperet var så fint så att jag ville att det skulle vara på insidan av kortet, men ändå synas när kortet var stängt. Eftersom jag (för tillfället) fastnat för kombinationen rött och turkost så blev det ett kort i de färgerna.


Det turkosa papperet är en boksida som var med i den "hög av papper" jag fick i mitt DT-paket. Jag målade den med distress Crackle Paint - Broken China. Målade tunnt på vissa ställen för att texten skulle lysa igenom. Vingarna är stämplade på resten av sidan och sedan utklippta.


Stämpeln är stämplad med Versafine - Onyx Black på vanlig matt fotokartong. Jag har chalkat kanterna på alla papper för att få lite vintagekänsla. Jag har använt färgerna Creamy Brown och Chestnut Roan.


Papperet under vingarna, den urfina paljettblomman och pärlflossen har jag vikt för att få mera 3D känsla.

kram Annika